یسنا دیدار، دختر ناپدیدشده ترکمن، بالاخره پیدا شد + فیلم انجمن تجارت الکترونیک تهران دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی را غیرقانونی خواند برنامه‌ریزی برای جلسات و قرارها با قابلیت جدید واتساپ Google Photos به زودی می‌تواند کیفیت ویدیوهایتان را بهبود دهد ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است مرورگر محبوب Arc بالاخره برای ویندوز هم منتشر شد الگوریتم جدید اینستاگرام به محتواهای دست اول اهمیت می‌دهد هوش مصنوعی آرتروز را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد | التهاب محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز گذری بر خدمات ارزنده پروفسور علی اکبر جلالی ملقب به «پدر فناوری اطلاعات ایران» | سرعت به وقت خدمت ویژگی جدید Community Game Help برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد | راهنمای ویدئویی بازی‌ها رباتی که برای یادگیری رفتار انسان فقط به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد! + ویدئو معرفی بازی «مردم پنهان» Hidden Folks (اندروید، IOS) + دانلود نسخۀ جدید ناتینگ فون ۲a رونمایی شد + مشخصات و قیمت سرانجام گوگل پلی می‌تواند دو برنامه را به طور همزمان دانلود کند بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در iOS ۱۸ به‌روز می‌شوند سامسونگ اولین گوشی اندرویدی‌اش را ۱۵ سال پیش رونمایی کرد کدام مناطق و محلات مشهد دارای اینترنت فیبر نوری هستند؟ جزئیاتی تازه از قابلیت AI Explorer در ویندوز ۱۱ تریلر نسخه Early Access بازی No Rest for the Wicked
سرخط خبرها

کشف یک آسیب امنیتی در کنسول‌های سونی | آیا پلی استیشن ۵ هک می‌شود؟

  • کد خبر: ۱۱۲۱۴۲
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
کشف یک آسیب امنیتی در کنسول‌های سونی | آیا پلی استیشن ۵ هک می‌شود؟
یک مهندس امنیتی اشکالی را در نحوه عملکرد دیسک‌های بلوری (Blu-Ray) پلی استیشن کشف کرده که ممکن است Homebrew را قادر به اجرای چندین نسل سخت‌افزاری کند.

شهرآرانیوز - یک مهندس حوزه امنیت اشکالی را در نحوه عملکرد دیسک‌های Blu-Ray پلی‌استیشن کشف کرده که ممکن است Homebrew را قادر به اجرای چندین نسل سخت‌افزاری کند.

کازو آلریک ساتو (Kazuo Alerik Sato) یازدهم ژوئن ۲۰۲۲ فاش کرد که در دو نسل از کنسول‌های پلی‌استیشن یک اکسپلویت بزرگ پیدا کرده است. این اکسپلویت مربوط به دیسک‌های Blu-Ray کنسول‌های سونی می‌شود.

سونی در طول تاریخ ساخت کنسول‌های بازی خیلی مراقب امنیت آن‌هاست، اکسپلویت‌ها را اصلاح می‌کند و مانع تغییر یا دست‌کاری خریداران در کنسول‌ها می‌شود. این سخت‌گیری‌ها برای جلوگیری از تقلب و دزدی انجام می‌شود، هرچند ممکن است سر راه توسعه‌دهندگان بی‌گناه که صرفا دنبال ساختن نرم‌افزار سفارشی برای PS۵ هستند هم مسدود کند.

آنیش شوکلا (Aneesh Shukla) در ۳ ژوئن ۲۰۲۲، در کنفرانس امنیتی hardwear سوء‌استفاده‌ای را فاش کرد که امکان اجرای کد دلخواه را در سیستم‌های PS۴ و PS۵ می‌دهد و اساسا در را برای مهاجمان باز می‌کند تا کد‌های سفارشی را روی هر دو کنسول اجرا کنند. نقص امنیتی جدید به هکر‌ها امکان هک‌کردن پلی استیشن ۵، کنسول نسل جدید سونی، را هم می‌دهد.

 برخی این اکسپلویت را با هک FreeDVDBoot پلی استیشن ۲ مقایسه کرده‌ند. FreeDVDBoot به بازی‌ها امکان می‌دهد با دیسک‌های «رایت‌شده» از روی نسخه اصلی هم بدون هیچ تغییری در سخت‌افزار کنسول اجرا شوند. این دیسک‌ها می‌توانند برای حافظان محیط‌زیست ایده‌آل باشند، زیرا انجام بازی‌های کمیاب با استفاده از دیسک‌های رسمی می‌تواند خطرناک باشد، زیرا اگر دیسک رسمی بشکند، تعویض آن هزینه خواهد داشت.

از طرف دیگر دیسک‌های فیزیکی برای همیشه دوام نمی‌آورند، و تغییر جدید برای علاقه‌مندانی که از توسعه بازی‌ها و سایر نرم‌افزار‌های سفارشی برای کنسول‌ها لذت می‌برند، جذاب است. هنور سونی به این اکسپلویت واکنشی نشان نداده است. 

سونی به‌طور مداوم تلاش می‌کند تلاش‌ها برای اصلاح یا دست‌کاری را متوقف کند. معروف‌ترین این اقدامات حذف لینوکس از PS۳ در سال ۲۰۱۰ بود، چون برای اصلاح نرم‌افزار سیستم اصلی استفاده شده بود. متأسفانه این اقدام سونی، در آن زمان باعث خشم جامعه شد و در نهایت به تلاش‌های موفقیت‌آمیز دیگری برای شکستن مجدد سیستم منجر شد.

برخی از تحلیل‌گران هک جدید را نوعی سیاست پنهان سونی می‌دانند تا نسخه‌های دیسک‌خور پلی استیشن ۵ را بیشتر بفروشد.

علی‌رغم سختی هک یا دست‌کاری پلی استیشن ۴، چندماه پیش با هک فریمور ۹.۰ این کنسول هم گیمر‌ها و هم توسعه‌دهندگان فضای گسترده‌ای را تجربه کردند؛ اما هنوز برای دو فریمور جدید این کنسول، هکی منتشر نشده است. با عرضه بازی‌های جدید روی فریمور‌های جدیدتر و هم‌چنین کنجکاوی هکر‌ها برای دست‌کاری پلی استیشن ۵ طبیعی است که در آینده اکسپلویت‌های بیشتری فاش شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->